Dotaz:

Dobrý den, nechali jsme si položit vinylovou podlahu. Firma, která nám tuto pokládku prováděla, sama si vylila podlahy, očistila, a položila. Nejsme spokojeni, neobrousili dobře podlahu, jsou tam hrby, odlepuje se, spoje jsou občas přes sebe. Vinyl je od Vás. Nevíme, jak dále postupovat. Zda nechat strhnout podlahu a začít od začátku, nebo zda to je možné nějakým způsobem spravit?
Můžete nám poradit? Děkuji Sv.

Odpověď:

Dobrý den, záruka na práci je ze zákona 2 roky, pokud není písemně sjednáno jinak. První krok je písemná reklamace realizační firmě, která má na opravu 30 dní. Postup opravy je krytinu strhnout (nahřát horkovzdušnou pistolí – lepidle změkne a neporuší se stěrka), stěrku přebrousit od zbytků lepidla, penetrovat a znovu celoplošně vyrovnat rozlévací stěrkovou hmotou (min. 3,0 mm). Po vyzrání stěrky (obvykle 24-48 hod.) lehce přebrousit a můžete lepit nové vinylové dílce. Při pokládce postupovat podle Kladečských předpisů Fatra, které najdete na našich stránkách, případně využít i Předávací/přejímací protokoly pro podklad a podlahářské práce, které jsou v podstatě „kuchařkou“ bod po bodu, aby se neopomělo dodržet některou pracovní operaci či technologickou nutnost. Pokud firma na reklamaci nereaguje či nekomunikuje, pak je dobré přizvat právníka, který jim pošle „motivační“ dopis. Pokud jsou i po uplynutí 30 dní problémy s komunikací či realizací opravy, pak je dobré přizvat soudního znalce, který stav podlahy zdokumentuje a vyčíslí škodu. Pak opravu zadáte firmě prověřené s dobrými referencemi a náklady přeúčtujete firmě která se ke své práci nehlásí.